FlixMobility превозва 62 милиона пътници през 2019 г.

02/04/2020

В България доставчикът увеличи пътническия си поток с 63%

+    Разширяване на мрежата, двойно повече европейски държави достъпни от България

+    FlixBus се разраства още повече в Европа и САЩ и навлезе в Турция

+    FlixTrain разшири мрежата си, а скоро ще се разрасне и в международен план, FlixCar стартира във Франция

+    Зелени амбиции: допълнителни проекти за устойчивост, План за  действие за климата 2030 г.

София, 16/1/2020 - Продължавайки бързия си растеж на съществуващите пазари и извън тях, FlixMobility предложи възможност за пътуване на над 62 милиона пътници по целия свят през 2019 г., 37% годишен ръст, подобен на 40% увеличение, което компанията отчете миналата година за 2018 г. Българският поток от пътници също нарасна, бройката на пътуващи с автобуси, заминаващи или пристигащи до българските автогари, нарасна с 63% през последната година.

„Само за седем години успяхме да станем най-големият доставчик на автобуси в света, с повече от 400 000 ежедневни връзки до хиляди дестинации”, заяви Андре Шваммлен, основател и изпълнителен директор на FlixMobility. „Толкова съм горд, че успяхме да предложим достъпна и технологична мобилност на милиони хора - по устойчив начин - знаейки, че в повечето страни автобусът на дълги разстояния е най-благоприятният за климата начин пътуване. Чувстваме се невероятно добре да сме на чело на развитие, което носи полза както за хората, така и за планетата.”

2019 растеж в България

В България FlixBus увеличи потока от пътниците си с 63% благодарение на разширяването на мрежата.  Освен в София FlixBus спира и в други градове в страната като Велико Търново и Разград, а през 2019 г. глобалният доставчик на мобилност добави в мрежата си и втория по големина град - Пловдив. Скоро след това FlixBus обяви, че удвоява броя на държавите, достъпни за зелените автобуси от България, като добави нови връзки с хърватски, словенски и немски градове като Загреб, Любляна и Мюнхен.

Компанията не само увеличи броя на пътуванията, но и броя на партньори, обслужващи местните пътници. В основата на бизнес модела на FlixBus е сътрудничество с местни МСП. През 2019 г. българската компания Детелина Дрита ЕООД започна да работи съвместно с FlixBus.Технологичните иновации също продължиха, след добавяне на функции като безхартийна регистрация, резервации от мобилното приложение, проследяване на автобусите в реално време и интеграция на маршрутите в Google Maps, като през 2019 г. FlixBus беше сред първите компании, които започнаха да предлагат опция за плащане на Apple Pay на своите местни потребители.

Международно разрастване по пътища и релси

FlixMobility свързва 2500 дестинации в 30 страни. В края на 2019 г. FlixMobility се разшири на Изток – по далеч от всякога, с придобиването на турския доставчик на автобуси номер 1 - Камил Коч. В САЩ FlixBus работи от 2018 г .; миналата година се наблюдаваха много регионални разширения, като FlixBus започна операции в щати като Флорида, Ню Йорк, Орегон, Тексас и Вашингтон. По-близо до централата на FlixBus в Мюнхен се случи придобиването на автобусната мрежа на Eurolines за превози на дълги разстояния, което разширява обхвата на FlixMobility още повече.

Новото десетилетие ще донесе повече амбициозно разширяване като FlixBus ще влезе в Южна Америка и Азия. Тези начинания ще бъдат финансирани от нов капитал, набран през лятото на 2019 г., когато FlixMobility успешно завърши своя кръг от финансиране от Серия F. Както новите инвеститори като TCV и Permira, така и дългогодишните инвеститори, като HV Holtzbrinck Ventures, влязоха в стратегическо партньорство с FlixMobility, което даде възможност за още по-бърза стратегия за растеж.

Освен автобусното поделение FlixBus разви услугата си за мобилност и в нови посоки. FlixTrain бързо разраства мрежата си в Германия, в края на миналата година бе обявено международното разширяване на марката влакове като през 2020 г. в Швеция могат да се появят зелени вагони. FlixBus Charter, услуга която дава възможност на пътниците да резервират свои собствени, частни автобусни пътувания с лични шофьори, отбеляза голямо постижение през 2019 г. с 1 милион пътници от пускането си през 2015 г. Точно навреме за коледното придвижване през 2019 г. FlixMobility пусна най-новата си марка за мобилност: FlixCar. Понастоящем на разположение във Франция, FlixCar е безплатна и лесна за използване платформа за споделено пътуване, която свързва водачи и пътници, които искат да споделят пътуването си. С новата услуга FlixMobility цели да направи достъпни още  повече дестинации по лесен, нискотарифен и по-устойчив начин. Тестът и разработването на климатични решения за мобилност също продължават. След пилотните тестове за европейска и американска електронна мобилност FlixMobility обяви, че започва да подготвя тестовете на водородни автобуси с горивни клетки и планира да включи автобуси на биогаз в своята мрежа. Това подкрепя реализирането на визията за климатична неутралност на компаниите 2030 г.

ПРЕССЪОБЩЕНИЕ (PDF)